ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE

Dzisiaj przychodzę z długo oczekiwanym postem, a mianowicie dotyczącym rozciągania się. Jak pewnie, dobrze większość z was wie, przez połow...

Dzisiaj przychodzę z długo oczekiwanym postem, a mianowicie dotyczącym rozciągania się. Jak pewnie, dobrze większość z was wie, przez połowę życia trenowałam gimnastykę artystyczną. Ten sport w 99% kojarzy się ludziom ze szpagatami i mostkami. I taka jest prawda, bez rozciągłości nóg i kręgosłupa gimnastyczka nic nie zrobi, ponieważ są to podstawy. Ja nie mam zamiaru robić z was sportowców, czy coś, ale po przez moje wskazówki, postaram się pokazać kilka ćwiczeń dotyczących rozciągania.

Rozgrzewka 

W miarę swoich możliwości usiądź w pozycji, jak poniżej. Rozluźnij się, a kolana powoli przyciągaj w stronę podłogi.

Zacznij od prostego rozciągnięcia (1). Gdy poczujesz, że jest ci łatwiej, zacznij utrudniać ćwiczenie (2). Pamiętaj, że kręgosłup musi być rozgrzany "na dwie strony", wiec przed ćwiczeniami na mostek zrób kilka skłonów (3), (4).

Ćwiczenia na kręgosłup

Aby zrobić t.z. foczkę, zacznij od położenia się na brzuchu i podniesienia się na rękach, na tyle ile ci się uda. Pobądź w tej pozycji przez pewien czas. Z doświadczenia wiem, że dosyć ciężko się tak oddycha, dlatego radzę robić w międzyczasie głębokie wdechy i wydechy, co również rozluźni nasze mięśnie. Na początku miej rozłożone nogi (1), potem je złącz (2) i jeśli ci się uda wygnij się do tyłu (3). Ostatecznie, gdy poczujesz, że jesteś w stanie zrobić foczkę, zegnij nogi w kolanach (4).


Co do mostka, wykorzystaj do tego ścianę. Oczywiście bardziej wygodna była jakaś drabinka, ale takie to chyba tylko w szkołach i salach tanecznych są. Opierając się rękami, wygnij się maksymalnie, na ile możesz (1). Potem zacznij powoli schodzić w dół (2), (3), aż w końcu dotrzesz do podłogi. Jeśli masz trudności, z aż takim wygięciem, proponuję wziąć jakąś niską rzecz ( w moim przypadku był to stołek z poduszką, ale proponuję raczej użyć piłki do ćwiczeń). Połóż się na niej plecami i wygnij (4).

 Ćwiczenia na szpagat

Zacznij od skłonów do na każda nogę po kolei, najpierw delikatnie (1), potem pogłęb to (2). Usiądź w rozkroku i przesuwaj ręce w przód (3), aż poczujesz, że możesz się położyć na brzuchu, nie zmieniając pozycji nóg (4).

To jest już ćwiczenie dla bardziej zaawansowanych, ale dla ciekawych pokazuję. Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń rozciągających na szpagat, przyłóż nogę dosłownie na ścianie/ drzwiach. Oprzyj się rękoma o coś i przyciągaj dolną kończynę do powierzchni. 

Na to i na to

Wypady są idealnym ćwiczeniem na kręgosłup i szpagat. Jeśli robisz je z wygięciem do tyłu, rozciągasz plecy jak i pachwiny.

 + co mi na serio daje rozciąganie









Podobał się post o takiej tematyce?

15 komentarze

  1. świetny post <3333

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku, jaka wygimnastykowana:o też bym tak chciala:( dzięki za ćwiczenia:)

    w wolnym czasie zapraszam do siebie:) http://karolinajaroszynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowicie inspirujesz! Piękne zdjęcia, jeszcze lepszy zestaw ćwiczeń. Na pewno skorzystam z niego już jutro. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wyzdrowieję, zaczynam się rozciągać! Dzięki za motywacje i genialne ćwiczenia!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejciu, kocham te zdjęcia *-* Zazdroszczę Ci ;d
    sweetasnyblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeden z lepszych postów jakie widziałam *.* Nawet zmotywowałaś mnie do tego abym powróciła do rozciągania. Kiedyś umiałam tyle rzeczy a teraz ? Zastygłam krótko mówiąc hahha.

    http://cheekyfashion97.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ładny masz brzuch ;) fajne zdjęcia, aż miło popatrzeć w takie ćwiczenia

    w wolnym czasie zapraszam do siebie:
    mikolaj-jaskot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. mam pytanko gdzie kupilas te spodenki i krotki top na zdjeciach na ktorych sie rozciagalas :( (bardzo licze na odpowiedz) :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. O niektóre pozycje to dla mnie nie osiągalne :( ale kilka widze dla siebie dobrych pozycji

    OdpowiedzUsuń
  11. Niektóre mnie przerażają, ale co tam. Trzeba spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  12. No to czas się zacząć rozciągać, dzięki za wpis :D

    OdpowiedzUsuń
  13. O rozciąganie jest w cenie. Warto dbać o swoją kondycję i codziennie rano trochę poćwiczyć. Zazdroszczę takim osobom bardzo rozciągniętym.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowite, ależ zazdroszczę Ci giętkości, aż mnie zmotywowałaś do ćwiczenia i pracy nad sobą :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.